Barueri é a cidade mais competitiva do Brasil, aponta estudo

Barueri lidera o Ranking de Competitividade e Sustentabilidade dos Municípios, elaborado pelo Centro de Liderança Pública (CLP). Esta é a segunda edição do estudo, lançado oficialmente na manhã desta segunda-feira (dia 22) e divulgado com exclusividade pelo jornal O Estado de São Paulo.

Barueri é o primeiro dos 411 municípios com mais de 80 mil habitantes avaliados no levantamento, seguido por São Caetano do Sul (SP) e Florianópolis (SC). No ano passado, quando foi realizada a primeira edição do Ranking baseado nos municípios, Barueri também ficou à frente em todo o Brasil.

Orgulhoso, o prefeito de Barueri, Rubens Furlan, comemora mais esse destaque. “Pela segunda vez consecutiva, Barueri é a cidade mais competitiva do Brasil. Estamos felizes em iniciar a semana com esse indicador positivo, especialmente por saber que a lista do Centro de Liderança Pública (CLP) avalia 411 municípios brasileiros com mais de 80 mil habitantes, onde vivem mais da metade da população do País. Essa notícia nos motiva ainda mais a gerar oportunidades e criar programas para nossa gente”, declara.

Eficiência pública

O estudo analisa três dimensões (Instituições, Sociedade e Economia) e 13 pilares (Sustentabilidade Fiscal, Funcionamento da Máquina Pública, Meio Ambiente, Acesso à Saúde, Qualidade da Saúde, Acesso à Educação, Qualidade da Educação, Segurança, Saneamento e Meio Ambiente, Inserção Econômica, Inovação e Dinamismo Econômico, Capital Humano e Telecomunicações) que se dividem em 65 indicadores.

Apesar de recente, o Ranking já representa uma importante ferramenta de avaliação da gestão pública por parte da população, assim como para a construção de mais políticas públicas e atração de investimentos às cidades. Isso devido ao know-how do CLP, que já realiza o Ranking de Competitividade dos Estados há 10.

Segundo o levantamento, dentre os 100 municípios mais competitivos, 49 são do Estado de São Paulo e a maioria deles fica nas regiões Sul e Sudeste.

Muitas empresas têm se baseado nesse estudo buscando definir locais para instalarem-se. Quanto melhor a posição no ranking, maiores são os indícios de que a cidade tem condições de proporcionar a prosperidade que os negócios buscam. Com isso, aumenta a geração de emprego e, consequentemente, o fortalecimento da economia local: o que Barueri vem fazendo por meio de inúmeros investimentos e foco na prosperidade como um todo.

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

21 thoughts on “Barueri é a cidade mais competitiva do Brasil, aponta estudo

  • 5 de junho de 2022 em 09:40
    Permalink

    What’s up to all, how is everything, I think every one
    is getting more from this web page, and your views are fastidious for new people.

    Resposta
  • 16 de maio de 2022 em 08:02
    Permalink

    This website was… how do you say it? Relevant!!
    Finally I’ve found something which helped me.
    Appreciate it!

    Resposta
  • 11 de maio de 2022 em 13:06
    Permalink

    Howdy are using WordPress for your site platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you need any coding knowledge to make
    your own blog? Any help would be greatly appreciated!

    Resposta
  • 10 de maio de 2022 em 03:37
    Permalink

    Hola! I’ve been reading your web site for some time now
    and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Austin Texas!
    Just wanted to say keep up the great job!

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 10:04
    Permalink

    I read this article completely on the topic of the difference of hottest and previous technologies, it’s remarkable article.

    Resposta
  • 7 de abril de 2022 em 01:41
    Permalink

    I’ve read several just right stuff here. Definitely worth bookmarking
    for revisiting. I surprise how much attempt you place to make
    one of these magnificent informative website.

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 23:17
    Permalink

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the net the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they
    just do not know about. You managed to hit the nail upon the top
    and defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal.
    Will likely be back to get more. Thanks

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 14:45
    Permalink

    I’m really impressed along with your writing talents as smartly as
    with the structure for your blog. Is this a paid subject matter or did you customize it yourself?
    Either way stay up the nice quality writing, it is uncommon to
    see a nice weblog like this one today..

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 03:42
    Permalink

    wonderful post, very informative. I’m wondering why the
    opposite experts of this sector do not notice this.
    You should proceed your writing. I am confident, you
    have a great readers’ base already!

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 04:00
    Permalink

    This design is incredible! You obviously know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start
    my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really enjoyed what
    you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

    Resposta
  • 2 de abril de 2022 em 06:52
    Permalink

    Good site you’ve got here.. It’s hard to find high-quality writing like yours
    nowadays. I really appreciate people like
    you! Take care!!

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 09:53
    Permalink

    Attractive portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that
    I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing on your augment and even I
    fulfillment you get right of entry to constantly rapidly.

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 03:13
    Permalink

    Hi there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have
    to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no
    coding expertise so I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!

    Resposta
  • 25 de março de 2022 em 23:14
    Permalink

    Woah! I’m really loving the template/theme of this blog.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging to get that “perfect balance” between user friendliness and visual
    appearance. I must say that you’ve done a superb job with this.
    Also, the blog loads extremely quick for me on Safari. Excellent Blog!

    Resposta