Feira de Tecnologia para jovens

Programas de incentivo a profissionalização dos jovens são fundamentais para garantir a melhoria da qualidade de vida da população. Na Assembleia Legislativa do Estado de São Paulo, defendo mais programas de incentivo aos estudantes da nossa região.

O Governo do Estado, por meio da Secretaria Estadual de Desenvolvimento Econômico, sob o comando da secretária Patrícia Ellen da Silva, e do Centro Paula Souza, realiza um trabalho relevante na área de ensino profissionalizante. Além dos cursos oferecidos nas Escolas Técnicas (Etecs) e Faculdades de Tecnologia (Fatecs) estaduais, estão abertas até 31 de agosto as inscrições para os alunos se inscreverem na 13ª edição da Feira de Tecnologia do Centro Paula Souza (Feteps).

É um evento destinado aos alunos matriculados em escolas de educação profissional de nível Médio e Superior Tecnológico nacionais e estrangeiras. Traz a oportunidade dos alunos apresentarem em ambiente virtual os projetos já a partir do dia 11 de outubro.

Esta já é uma ação em desenvolvimento há anos. Estamos na 13ª edição e tem novidade para os estudantes como a adoção dos 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável que integram a Agenda 2030 da Organização das Nações Unidas (ONU). O objetivo é nortear os projetos, que devem apresentar uma resposta a essas metas.

Outra inovação é que, a partir de agora, os alunos serão os protagonistas de sua participação no evento tendo a responsabilidade de escolher a equipe e o orientador e propor um tema. É uma iniciativa incentivadora pois será possível formar times compostos por estudantes de unidades e cursos diferentes e juntar no mesmo grupo estudantes de Etecs e Fatecs.

Parabéns ao Governo do Estado  por inspirar e ajudar professores e alunos na tarefa de construir soluções inovadoras e apresentá-las na feira.

Empenhado para que nossa região esteja representada por nossos valiosos estudantes, acompanharei com satisfação os trabalhos e resultados desta feira da Tecnologia que traz à sociedade projetos relevantes apresentados pelos estudantes.

Aos jovens interessados, compartilho o endereço do site para inscrição e mais informações http://www.feteps.cpscetec.com.br/. Participem alunos das Etecs e Fatecs e de escolas de educação profissional de nível Médio e Superior Tecnológico. Será um encontro de conhecimento e lapidação e propagação de seu talento!

 

______________________________________________________________

Cezar é deputado estadual pelo PSDB de São Paulo

 

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

17 thoughts on “Feira de Tecnologia para jovens

  • 5 de junho de 2022 em 02:40
    Permalink

    Aw, this was an incredibly nice post. Taking a few minutes and actual effort to produce a
    good article… but what can I say… I procrastinate
    a lot and never seem to get nearly anything done.

    Resposta
  • 11 de maio de 2022 em 14:00
    Permalink

    Hmm it seems like your site ate my first comment (it was extremely long)
    so I guess I’ll just sum it up what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your
    blog. I too am an aspiring blog writer but I’m still new to everything.

    Do you have any recommendations for rookie blog writers?
    I’d certainly appreciate it.

    Resposta
  • 10 de maio de 2022 em 03:15
    Permalink

    I’m truly enjoying the design and layout of your site.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come
    here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?
    Outstanding work!

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 13:04
    Permalink

    Hi just wanted to give you a quick heads up and let you
    know a few of the images aren’t loading correctly.
    I’m not sure why but I think its a linking
    issue. I’ve tried it in two different browsers and
    both show the same results.

    Resposta
  • 6 de abril de 2022 em 20:27
    Permalink

    Spot on with this write-up, I actually think this website needs much more attention. I’ll probably be
    returning to see more, thanks for the information!

    Resposta
  • 6 de abril de 2022 em 13:21
    Permalink

    I’m not certain the place you’re getting
    your information, but good topic. I must spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for magnificent info I was looking for this information for
    my mission.

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 20:46
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I am going to
    come back yet again since I book marked it. Money and freedom is the greatest
    way to change, may you be rich and continue to guide others.

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 12:44
    Permalink

    This is really fascinating, You are a very skilled blogger.
    I have joined your rss feed and stay up for seeking extra of your magnificent post.

    Also, I have shared your web site in my social networks

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 00:04
    Permalink

    I delight in, lead to I discovered exactly what I was
    taking a look for. You have ended my 4 day long hunt!
    God Bless you man. Have a nice day. Bye

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 12:11
    Permalink

    Good day! I know this is somewhat off topic but I
    was wondering which blog platform are you using for this site?
    I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and
    I’m looking at alternatives for another platform.
    I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 01:13
    Permalink

    Does your site have a contact page? I’m having a tough
    time locating it but, I’d like to shoot you an email.
    I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 09:28
    Permalink

    hello!,I like your writing very a lot! share we keep in touch extra about your article on AOL?
    I need an expert on this space to resolve my problem.
    May be that’s you! Taking a look forward to see you.

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 14:24
    Permalink

    I visited multiple web pages however the audio quality for audio songs existing
    at this website is really excellent.

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 06:10
    Permalink

    I just like the valuable information you supply to your articles.
    I will bookmark your weblog and test again here frequently.
    I’m relatively sure I’ll learn lots of new stuff proper right here!
    Good luck for the next!

    Resposta
  • 26 de março de 2022 em 12:21
    Permalink

    Hi there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any suggestions?

    Resposta