Mais de 4 mil alunos são beneficiados em escolas conveniadas com a prefeitura

A Prefeitura de Carapicuíba, por intermédio da Secretaria de Educação, mantém parcerias com escolas conveniadas da cidade. Cerca de 30 unidades oferecem vagas para alunos carapicuibanos através dos convênios. O benefício alcança mais de 4 mil crianças, entre 6 meses e 3 anos da fase inicial de ensino.
Assim como nas unidades municipais, as vagas nas unidades conveniadas são liberadas conforme a lista de espera, ordenadamente. Os pais ou responsáveis fazem inscrições nas datas estipuladas durante o ano e, assim que liberada a vaga (na municipal ou na conveniada), são informados para efetivação da matrícula.
Dona Luzia, avó da aluna Isabel, matriculada na Creche Vila Césamo, localizada no Jardim Ana Estela, elogia o programa de convênios da Prefeitura e ressalta a facilidade no percurso até a escola.
Vale ressaltar que as unidades conveniadas também recebem orientações e acompanhamento da equipe pedagógica da Secretaria de Educação, trabalhando com a mesma grade curricular das unidades municipais e proporcionando as mesmas condições na qualidade do ensino.

Mais de 3 mil vagas
Educação está entre as prioridades da Prefeitura de Carapicuíba. Por isso, a Secretaria de Educação intensificou as ações para o aumento do número de vagas na rede municipal de ensino infantil. Em dois anos foram abertas mais de 3.300 vagas nas creches da cidade, entre unidades próprias e conveniadas.
Os números positivos foram resultados da entrega de três novas unidades escolares, a ampliação do atendimento nas conveniadas, além da retomada de quatro obras de novas escolas. A previsão é que até o fim do ano de 2020, mais 2 mil vagas sejam criadas.

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

24 thoughts on “Mais de 4 mil alunos são beneficiados em escolas conveniadas com a prefeitura

  • 5 de junho de 2022 em 02:15
    Permalink

    I have been exploring for a little bit for any high-quality articles or
    blog posts in this kind of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site.

    Studying this information So i am satisfied to express that I have
    a very good uncanny feeling I discovered exactly what I needed.
    I most for sure will make sure to don?t fail
    to remember this site and provides it a glance regularly.

    Resposta
  • 16 de maio de 2022 em 12:31
    Permalink

    Hi there, I desire to subscribe for this web site to get latest
    updates, therefore where can i do it please assist.

    Resposta
  • 11 de maio de 2022 em 10:46
    Permalink

    Howdy this is kinda of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to
    manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance
    from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 09:27
    Permalink

    I needed to thank you for this very good read!!
    I absolutely enjoyed every little bit of it.
    I’ve got you bookmarked to check out new stuff you
    post…

    Resposta
  • 7 de abril de 2022 em 03:14
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog
    that’s equally educative and amusing, and without a doubt, you’ve
    hit the nail on the head. The issue is something too few men and women are speaking intelligently about.
    I’m very happy I found this in my hunt for something
    concerning this.

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 22:42
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic
    to be really something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to
    get the hang of it!

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 06:44
    Permalink

    Good blog you’ve got here.. It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays.
    I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 21:16
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.
    I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if you are not already 😉
    Cheers!

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 03:55
    Permalink

    Hello there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not
    seeing very good success. If you know of any please share.
    Thank you!

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 07:50
    Permalink

    Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The overall look of your
    website is great, as well as the content!

    Resposta
  • 2 de abril de 2022 em 12:58
    Permalink

    Hello my friend! I wish to say that this post is amazing,
    great written and include approximately all vital infos.
    I would like to look extra posts like this .

    Resposta
  • 1 de abril de 2022 em 00:35
    Permalink

    Why viewers still make use of to read news papers when in this technological world the
    whole thing is existing on web?

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 09:29
    Permalink

    Quality posts is the key to be a focus for the users to pay a quick visit the site, that’s what this web page is
    providing.

    Resposta