Prefeitura de Santana de Parnaíba oferece milhares de absorventes para adolescentes da rede pública de ensino

O projeto “As Vozes das Adolescentes” é desenvolvido pela Empodera em parceria com a Rise Up, Cummins Brasil e Fundação Tênis, e conta com o apoio da Secretaria de Educação de Santana de Parnaíba, que tem o objetivo de desenvolver a liderança de meninas adolescentes e promover a participação juvenil através de estratégias para a incidência política.

E na última semana foi realizado um evento referente a esse projeto, no Complexo da Educação, onde foram entregues milhares de pacotes de absorventes para todas as alunas adolescentes da rede pública de ensino, doados por um Residencial de Alphaville, com o intuito de ajudar o grupo femenino em cuidados íntimos durante a menstruação e contribuir com a saúde pública.

Segundo o Fundo das Nações Unidas para a Infância (Unicef), a pobreza menstrual é caracterizada pela falta de acesso a recursos, infraestrutura e informações. No Brasil mais de 4 milhões de meninas não têm acesso a itens mínimos de cuidados menstruais nas escolas. Com base nesse retrato social, a prefeitura tem se mobilizado para mudar esse cenário oferecendo produtos de higiene menstrual em todos os colégios municipais, infraestrutura sanitária completa, além de abordar o tema com as alunas e proporcionar uma educação de qualidade.

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

22 thoughts on “Prefeitura de Santana de Parnaíba oferece milhares de absorventes para adolescentes da rede pública de ensino

  • 5 de junho de 2022 em 08:44
    Permalink

    Everyone loves what you guys are up too. Such clever
    work and coverage! Keep up the great works guys I’ve added you
    guys to blogroll.

    Resposta
  • 4 de junho de 2022 em 08:50
    Permalink

    Amazing! Its actually remarkable piece of writing, I have
    got much clear idea concerning from this article.

    Resposta
  • 16 de maio de 2022 em 07:10
    Permalink

    Hello, of course this paragraph is truly fastidious and
    I have learned lot of things from it about blogging.
    thanks.

    Resposta
  • 9 de maio de 2022 em 22:16
    Permalink

    My brother recommended I might like this website. He was once
    totally right. This put up truly made my day.
    You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thank you!

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 13:29
    Permalink

    Hello! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?

    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success.
    If you know of any please share. Appreciate it!

    Resposta
  • 6 de abril de 2022 em 23:17
    Permalink

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a friend who
    has been doing a little homework on this. And he actually ordered
    me lunch because I discovered it for him… lol. So let
    me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the
    time to discuss this matter here on your
    web site.

    Resposta
  • 6 de abril de 2022 em 09:42
    Permalink

    After checking out a number of the blog posts on your blog, I really like your technique of writing
    a blog. I book marked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my web site
    too and tell me how you feel.

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 23:26
    Permalink

    I’m extremely impressed together with your writing
    abilities and also with the format on your blog.
    Is this a paid topic or did you customize it your self? Either way stay up the
    excellent quality writing, it’s uncommon to peer a great weblog like this one these days..

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 14:58
    Permalink

    Today, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a thirty
    foot drop, just so she can be a youtube
    sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.

    I know this is totally off topic but I had to share it with
    someone!

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 23:37
    Permalink

    whoah this blog is magnificent i love reading your articles.
    Stay up the good work! You realize, a lot of individuals are looking round for this information, you can aid them greatly.

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 07:22
    Permalink

    I must thank you for the efforts you’ve put in penning this site.
    I am hoping to view the same high-grade content by you later on as well.
    In truth, your creative writing abilities has encouraged me to
    get my own site now 😉

    Resposta
  • 2 de abril de 2022 em 19:18
    Permalink

    I’m curious to find out what blog platform you
    are utilizing? I’m experiencing some minor security problems with my latest blog and I would like to find something more risk-free.
    Do you have any suggestions?

    Resposta
  • 29 de março de 2022 em 01:36
    Permalink

    Right now it looks like BlogEngine is the best blogging platform available right now.
    (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 03:42
    Permalink

    You’re so cool! I do not suppose I’ve truly read through something like this before.
    So wonderful to discover someone with unique thoughts on this subject matter.
    Really.. many thanks for starting this up. This website is one thing that
    is needed on the internet, someone with a bit of originality!

    Resposta
  • 26 de março de 2022 em 09:59
    Permalink

    My family always say that I am wasting my time here at net, but I
    know I am getting familiarity all the time by reading thes nice articles.

    Resposta
  • 29 de outubro de 2021 em 12:31
    Permalink

    Nice blog here! Also your site loads up very fast! What web host are you using?
    Can I get your affiliate link to your host? I wish
    my website loaded up as fast as yours lol

    Resposta