‘Rosa em Casa’ estreia com apresentação para alunos da E.M Chácara Cantagalo

Todos os alunos da Escola Municipal Chácara Cantagalo estão convidados para a estreia do Projeto Rosa em Casa, na segunda-feira (21/06), em duas apresentações: às 14h e às 16h. A iniciativa é mais um trabalho cultural premiado pelo Edital Seu Dito da Congada, lançado pela Secretaria de Cultura e Lazer de Cotia com recursos da Lei Federal Aldir Blanc. Os alunos acompanharão a apresentação artística, em formato virtual, que envolve performance de circo e teatro, somada à uma oficina prática, com Erica Stoppel e Luara Bolandini. O link de acesso será distribuído aos alunos pela própria escola.

As artistas darão vida à Rosa, uma boneca de tamanho natural que cria um circo dentro de casa. Elas convidam o público infantil para também experimentar e movimentar o corpo por meio das técnicas circenses e das possibilidades lúdicas que o ambiente doméstico pode oferecer. A atividade terá duração de 60 minutos, sendo os 20 minutos iniciais destinados a apreciação das cenas protagonizadas por Rosa, e 40 minutos direcionados à vivência prática, mediada pelas trapezistas bonequeiras e arte educadoras. Outras apresentações estão previstas para em escolas da rede municipal ao longo do segundo semestre.

“Rosa em Casa pretende oferecer uma experiência inédita, na qual as crianças poderão acompanhar um recorte da vida desta personagem, a Rosa, uma boneca que cresceu em um circo, e hoje, durante o período de isolamento social, recria seu universo circense dentro de sua casa. Ela pratica as habilidades que aprendeu no circo e enxerga o seu lar de forma poética transformando seus brinquedos, bichos de estimação e seu entorno, num universo inventado onde tudo é possível”, descreveu Erica Stoppel.

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

23 thoughts on “‘Rosa em Casa’ estreia com apresentação para alunos da E.M Chácara Cantagalo

  • 4 de junho de 2022 em 23:35
    Permalink

    Hello! This is kind of off topic but I need
    some guidance from an established blog. Is
    it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast.
    I’m thinking about creating my own but I’m not
    sure where to start. Do you have any points or suggestions?
    Thanks

    Resposta
  • 11 de maio de 2022 em 13:16
    Permalink

    What’s up to all, the contents existing at this web page
    are actually amazing for people knowledge, well, keep up the nice work fellows.

    Resposta
  • 9 de maio de 2022 em 23:51
    Permalink

    I used to be recommended this web site by my cousin.
    I am no longer certain whether this post is written via him as no one else realize such unique approximately my difficulty.
    You’re incredible! Thank you!

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 13:22
    Permalink

    I am sure this paragraph has touched all the internet visitors, its really really fastidious post on building up new web site.

    Resposta
  • 7 de abril de 2022 em 00:13
    Permalink

    Excellent blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost
    on everything. Would you advise starting with a free platform like
    Wordpress or go for a paid option? There are so many options out
    there that I’m completely confused .. Any recommendations?

    Thank you!

    Resposta
  • 6 de abril de 2022 em 10:05
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post
    was good. I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger
    if you aren’t already 😉 Cheers!

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 18:11
    Permalink

    Whats up are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get
    started and set up my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 08:29
    Permalink

    Hey! This post could not be written any better! Reading through this post reminds
    me of my previous room mate! He always kept talking about this.
    I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read.
    Thank you for sharing!

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 20:22
    Permalink

    I was extremely pleased to uncover this great site.
    I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!!
    I definitely enjoyed every little bit of it and i also have you book marked to see new information in your website.

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 01:13
    Permalink

    I don’t know if it’s just me or if perhaps everybody else experiencing issues with your website.
    It looks like some of the text on your posts are running off the screen. Can somebody else please
    comment and let me know if this is happening to them
    as well? This might be a issue with my browser
    because I’ve had this happen before. Kudos

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 05:15
    Permalink

    Hi there! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came
    to look it over. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to
    my followers! Terrific blog and brilliant design.

    Resposta
  • 2 de abril de 2022 em 00:12
    Permalink

    It is truly a nice and useful piece of info. I’m happy that you shared this useful info with us.
    Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

    Resposta
  • 26 de março de 2022 em 18:00
    Permalink

    When some one searches for his vital thing, so he/she wishes to be available that in detail, thus that thing is maintained over here.

    Resposta
  • 26 de março de 2022 em 08:51
    Permalink

    What i don’t realize is actually how you’re now not really a lot more well-appreciated
    than you may be right now. You are very intelligent. You already
    know thus considerably when it comes to this subject,
    made me for my part imagine it from a lot of various
    angles. Its like men and women don’t seem to be fascinated except it’s one thing to do with Woman gaga!
    Your own stuffs great. All the time deal with it up!

    Resposta