Turismo: Cotia está entre o seleto grupo de cidades no Mapa da Diversidade

Na última semana, o Governo do Estado de São Paulo divulgou o 1º Mapa da Diversidade –  Destinos Amigáveis e Inclusivos. A cidade de Cotia figura entre o grupo de 59 municípios paulistas com atrações pensadas especialmente para turistas idosos, afrodescendentes, pessoas com deficiência, LGBTQI+ e comunidades tradicionais. O documento foi elaborado pela Secretaria Estadual de Turismo e Viagens de São Paulo, em parceria com outras oito secretarias estaduais. O objetivo é dar visibilidade às práticas implantadas nos municípios e inspirar outras cidades.

Cotia está em rota de desenvolvimento e bem localizada na Grande São Paulo, com fácil acesso pelas rodovias Raposo Tavares, Rodoanel Mário Covas, Castello Branco, entre outras. A cidade oferece aos seus visitantes uma diversidade no turismo gastronômico, de aventura, religioso e muito mais. “Ficamos muito felizes com a inclusão de Cotia no Mapa [da Diversidade], pois projeta o município para todo estado e para o país. Cotia tem muito a oferecer, está melhorando a cada dia com muitas opções para uma diversidade de público”, destacou o prefeito Rogério Franco.

Para o Secretário de Turismo, Nelson Broering, o Mapa coroa as ações que estão sendo implementadas pela administração municipal. “Vemos que a atual gestão municipal acolhe aqueles que no passado tiveram um afastamento”, disse ele que veio do Sul com a família para Cotia e viveu a experiência do acolhimento cotiano. “A nossa inserção foi sem traumas. Uma cidade que não acolhe não pode pensar em turismo, e Cotia é acolhedora”, destacou. Ainda de acordo com Nelson o acolhimento tem que ser pleno em todos os níveis e Cotia vem ao encontro desta ideia.

Ao constar no Mapa da Diversidade, Cotia se projeta como forte candidata a receber cursos de capacitações voltadas ao turismo, certificações, investimentos, entre outros, por parte do Governo do Estado. Entre os pontos altos da cidade que a levaram ao Mapa estão turismo gastronômico, acessibilidade, entre outros.

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

32 thoughts on “Turismo: Cotia está entre o seleto grupo de cidades no Mapa da Diversidade

  • 14 de junho de 2022 em 02:52
    Permalink

    Wow! This blog looks exactly like my old one! It’s on a totally different subject but it
    has pretty much the same page layout and design. Excellent choice
    of colors!

    Resposta
  • 11 de junho de 2022 em 19:29
    Permalink

    Howdy! Someone in my Facebook group shared this website with us
    so I came to give it a look. I’m definitely loving the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Fantastic blog and superb design.

    Resposta
  • 11 de junho de 2022 em 05:36
    Permalink

    Wow, this piece of writing is fastidious, my younger sister
    is analyzing these kinds of things, therefore I am going to convey her.

    Resposta
  • 8 de junho de 2022 em 01:09
    Permalink

    Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam
    remarks? If so how do you stop it, any plugin or anything you can advise?

    I get so much lately it’s driving me insane so any support is very much appreciated.

    Resposta
  • 6 de junho de 2022 em 11:15
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I believed this put up used to be great.
    I do not realize who you might be however certainly you are
    going to a well-known blogger if you aren’t already.

    Cheers!

    Resposta
  • 5 de junho de 2022 em 23:58
    Permalink

    Hi, yup this article is in fact good and I have learned
    lot of things from it on the topic of blogging.
    thanks.

    Resposta
  • 5 de junho de 2022 em 21:04
    Permalink

    I simply couldn’t leave your website before suggesting that I
    really loved the usual information a person provide to your
    guests? Is going to be again regularly to check out new posts

    Resposta
  • 5 de junho de 2022 em 06:16
    Permalink

    I’m curious to find out what blog platform you are utilizing?

    I’m experiencing some minor security issues with my latest website
    and I’d like to find something more risk-free.
    Do you have any solutions?

    Resposta
  • 2 de junho de 2022 em 08:07
    Permalink

    Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?

    you made blogging look easy. The overall look of your site is
    excellent, as well as the content!

    Resposta
  • 16 de maio de 2022 em 13:11
    Permalink

    What’s up to every one, the contents present
    at this site are actually awesome for people experience, well, keep up the nice work fellows.

    Resposta
  • 11 de maio de 2022 em 12:08
    Permalink

    Hello there! Quick question that’s entirely off topic.

    Do you know how to make your site mobile friendly?

    My website looks weird when viewing from my iphone.
    I’m trying to find a template or plugin that
    might be able to fix this problem. If you have
    any recommendations, please share. Thank you!

    Resposta
  • 9 de maio de 2022 em 21:03
    Permalink

    My brother suggested I might like this web site. He was totally right.
    This post actually made my day. You cann’t imagine just how much time
    I had spent for this info! Thanks!

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 14:49
    Permalink

    Hi Dear, are you in fact visiting this web page
    regularly, if so after that you will without doubt obtain pleasant experience.

    Resposta
  • 7 de abril de 2022 em 02:17
    Permalink

    Why users still use to read news papers when in this technological world the whole thing is accessible on web?

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 18:41
    Permalink

    I was recommended this website by my cousin.
    I am not sure whether this post is written by him as nobody else know
    such detailed about my trouble. You’re incredible!
    Thanks!

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 00:05
    Permalink

    Truly no matter if someone doesn’t know afterward its
    up to other viewers that they will help, so here it takes place.

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 11:36
    Permalink

    Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other sites?
    I have a blog based on the same subjects you discuss and
    would really like to have you share some stories/information. I
    know my viewers would value your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an e mail.

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 07:12
    Permalink

    It’s appropriate time to make some plans for the long run and it is time to be happy.
    I have read this put up and if I may just I wish to counsel
    you few fascinating issues or suggestions. Maybe you could write subsequent articles referring to this article.
    I wish to read more things approximately it!

    Resposta
  • 2 de abril de 2022 em 06:34
    Permalink

    Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is valuable and all. However just imagine if
    you added some great photos or videos to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with images and videos, this blog could
    definitely be one of the most beneficial in its
    niche. Great blog!

    Resposta
  • 27 de março de 2022 em 08:03
    Permalink

    Whats up very cool site!! Man .. Beautiful ..
    Wonderful .. I will bookmark your website and take the feeds additionally?
    I’m glad to find numerous helpful info right here in the submit, we
    want work out more techniques in this regard, thanks for sharing.
    . . . . .

    Resposta
  • 26 de março de 2022 em 13:34
    Permalink

    I am sure this piece of writing has touched all the internet people, its really really nice paragraph on building up new weblog.

    Resposta