Vale a pena fazer o bem?

Meiri Borges, jornalista, moradora da cidade de Barueri, é a responsável pela Comunicação da Câmara Municipal de Osasco. Desde que a pandemia foi decretada no Brasil, a jovem começou uma ação que tem feito a diferença nas vidas de muitas famílias. Ela decidiu trocar seus vestidos por cestas básicas. De abril do ano passado até hoje, Meiri Borges conseguiu arrecadar quase 3 mil kits completos de alimentos, que foram destinados à famílias que perderam o emprego. Meiri conta que teve essa iniciativa em abril de 2020, ela acabou sendo infectada e teve que cumprir o isolamento social. E os dias foram passando, e ela recebia várias ligações e pedidos de ajuda, ai veio a ideia.

“Olhei para meus vestidos de festa e pensei, se eu postar nas minhas redes sociais pedindo cestas básicas em troca deles, de repente alguém vai gostar e vai querer trocar. E logo com os primeiros vestidos conseguimos 250 cestas básicas” 

As entregas das cestas arrecadadas acontecem nas cidades aqui da nossa região, Carapicuíba, Osasco, Itapevi, Barueri, Santana de Parnaíba. A entrega acontece de duas formas, através de ONGs sérias que realizam trabalhos sociais nas comunidades, e devido a pandemia, as arrecadações dessas entidades diminuíram nesse período, as entregas eram direcionadas para elas, e outra forma, era também atendendo diretamente as famílias que a procuravam. No primeiro momento, a jornalista realizava as trocas apenas com suas roupas de festas, mas logo depois, foram surgindo várias marcas de roupas que enviavam peças para que pudessem ser divulgado e assim realizar a troca com as cestas. De abril a dezembro, foram mais de 2.600 kits completos de alimentos, produtos de limpeza e higiene pessoal. Além de leite especial para recém-nascidos e fraldas. Meiri Borges nos conta quais foram os momentos em que ela ficou bastante emocionada.

As famílias de mães solteiras me emocionam muito. Eu sou mãe e cuido da minha filha sozinha. Eu sei o quanto é desafiador esse ofício e tento me colocar no lugar delas. Esses casos eu olho com mais carinho e tento ajudar da melhor forma que posso”.

Para as pessoas que tem interesse em colaborar nessa ação social em prol das pessoas que precisam de algum apoio nesse momento tão difícil, podem ajudar adquirindo algum look, ou doando cestas básicas, basta entrar em contato com Meiri Borges através das suas redes sociais no Instagram @meiriborges, e no Facebook Meiri Borges.

Por favor deixe seu like ou compartilhe:

19 thoughts on “Vale a pena fazer o bem?

  • 5 de junho de 2022 em 01:49
    Permalink

    Hello, I think your site might be having browser
    compatibility issues. When I look at your website
    in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, very good blog!

    Resposta
  • 16 de maio de 2022 em 14:20
    Permalink

    It’s really very complicated in this full of activity life to listen news on Television, therefore
    I simply use web for that reason, and get the hottest news.

    Resposta
  • 11 de maio de 2022 em 15:40
    Permalink

    Great goods from you, man. I have understand your stuff
    previous to and you are just extremely wonderful.
    I actually like what you’ve acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it.
    You make it enjoyable and you still take care of to keep
    it wise. I can not wait to read far more from you.
    This is actually a great site.

    Resposta
  • 10 de maio de 2022 em 01:18
    Permalink

    Generally I don’t read post on blogs, however I
    wish to say that this write-up very forced me to check out and do so!
    Your writing taste has been surprised me. Thank you,
    very great post.

    Resposta
  • 10 de abril de 2022 em 13:43
    Permalink

    I read this piece of writing fully about the comparison of latest and previous technologies, it’s remarkable article.

    Resposta
  • 6 de abril de 2022 em 20:38
    Permalink

    We stumbled over here coming from a different page and thought I might check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward to finding out about your
    web page yet again.

    Resposta
  • 5 de abril de 2022 em 17:45
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking the time and actual effort to create a top notch article… but what
    can I say… I put things off a whole lot and never seem to
    get nearly anything done.

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 19:20
    Permalink

    Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how can i
    subscribe for a blog site? The account aided me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

    Resposta
  • 4 de abril de 2022 em 05:41
    Permalink

    With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?

    My website has a lot of completely unique content I’ve either authored myself or
    outsourced but it appears a lot of it is popping it
    up all over the web without my authorization. Do you know any solutions to help
    reduce content from being ripped off? I’d truly appreciate
    it.

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 23:09
    Permalink

    whoah this blog is fantastic i love studying
    your posts. Stay up the good work! You already know, a lot of persons are looking
    round for this information, you could help them greatly.

    Resposta
  • 3 de abril de 2022 em 06:15
    Permalink

    Thank you for any other informative site. The place else could
    I get that type of info written in such an ideal means?
    I have a mission that I’m simply now working on, and I’ve been on the look out for such info.

    Resposta
  • 2 de abril de 2022 em 06:33
    Permalink

    This design is spectacular! You certainly know how to keep a
    reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

    Resposta
  • 1 de abril de 2022 em 22:19
    Permalink

    Hey are using WordPress for your blog platform? I’m new to
    the blog world but I’m trying to get started and create my own. Do you require any html
    coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!

    Resposta
  • 26 de março de 2022 em 14:46
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to
    get there! Many thanks

    Resposta